Salvem el Parc de l'Agulla!

Arran del projecte «Portal l'Agulla» presentat a l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, i després de mantenir converses amb Meandre, entitat ecologista de Manresa, des de la CUP Manresa volem fer un seguit de consideracions

El projecte que es planteja fer se situa en uns terrenys considerats pel propi Pla General d'Ordenació Municipal de Sant Fruitós de Bages com a agraris i paisatgístics i com a espai de connexió entre espais agraris. Entraria, per tant, en contradicció amb l'ús hoteler, de gasolinera, supermercat i restaurant.

Es tracta d'uns terrenys situats entre dues de les hortes més importants de la ciutat de Manresa: Viladordis i el Poal. I d'un espai imprescindible per tal de connectar l'Anella Verda, una figura cada cop més apreciada per les manresanes i manresans. És per tant de vital importància mantenir aquests terrenys com a zona agrària i com a eix connector de les dues hortes.

Tot i que el projecte es presenta amb la coartada del bé públic, el cert és que es tracta d'un projecte destinat a un espai de parada per als cotxes que transitòriament passen per l'eix transversal (C-25); és a dir, que té un interès clarament privat, molt allunyat del concepte d'interès públic. Els promotors mostren un nul coneixement i respecte pel projecte de parc agrari de l'Agulla i pel concepte d'Anella Verda, ja que la proposta és totalment contrària als valors que representen aquets projectes. Una proposta que preveu l'increment del vehicle privat i l'increment de superfícies totalment despersonalitzades (com per exemple un McDonald's, un hotel tipus Ibis, etc.) en cap cas és orientada al bé públic ni a l'interès general, i encara menys a enriquir la naturalesa del parc agrari de l'Agulla.

El govern de Sant Fruitós de Bages s'ha fet seu el projecte, i està iniciant els requeriments necessaris per tirar-lo endavant. Ara bé, tot i que ja s'ha aprovat el dictamen per començar a realitzar els tràmits, amb un punt que incloïa «comunicar aquest acte al Consorci Urbanístic de l'Agulla i als presentadors de la iniciativa», la CUP de Manresa (que forma part del consorci Urbanístic de l'Agulla) no ha rebut cap tipus de comunicació. L'únic que sabem és que el senyor Batanés va fer una trucada a l'Alcalde de Manresa, que en cap cas ho ha fet saber als grups municipals.

Des de la CUP de Manresa volem deixar clar que estem totalment en contra d'aquest projecte i que farem tot el possible perquè no tiri endavant. En aquest moment estem movent fitxa per tal que es convoqui una junta extraordinària per tractar el tema, amb l'objectiu que des del consorci Urbanístic de l'Agulla hi hagi una oposició frontal al projecte.